FANDOM

Zharheim är Huvudstaden i Privall. Staden är känd för att vara en av de större handelstäderna på Tiberia, och sin höga kriminalitet.

Staden är äldre än den dokumenterade historien av Privall själv och nämns i Thyrexir Bravadium när Thyrexsönerna möter Nordanzharken, regent av Nordanlanden. Nordanzharken var Zhark (konung) över det mystiska folket Särkerna som var bosatta i nuvarande Privall innan dvärgarna äntrat landet.

Zharheim är indelat i distrikt:

Hovet och kungahuset är tekniskt sett ett distrikt som är epicentret av staden.

Innerdistriktet - Det innere distriktet som omger Hovet och kungahuset. Distriket är ett men brukar i folkmun delas upp i östra sidan och västra sidan.

Ytterdistrikten Redigera

Bestående av:

Medilindistriktet

HandelstadenRedigera

Zharheim har en av de största hamnarna på hela den östra sidan av Tibeira. Handelsskepp, Elorer, samt Valaner är vanliga att se i hamnarna. Privall exporterar, via Zharheim, i första hand mycket järn, men även många andra metaller. Detta gör Zharheim till ett handelsmål på sjövägarna.

KriminalitetRedigera

Zharheim är staden som har mest kriminella gillen i hela Privall. Bristande intresse hos både adel och invånare gör att detta inte tas tag i.