FANDOM

Sivel av Svarta Rosen eller Sivel Månvåg som hon själv kallar sig, är dottern till Nitana av Svarta Rosen & Lendreth.

Biografi Redigera

Uppväxt i Svarta Rosen Redigera

Under sin uppväxt fick Sivel inte göra mycket annat än att underhålla sig i gillet's lokaler. gilles medlemmarna fick stänga order om att inte låta Sivel gå ut själv, och att hon alltid skulle ha två vakter med sig utomhus. Detta som många spekulerade var för att Nitana, en av de 8 bossarna av gillet oroade sig för att hennes dotter skulle vara någon form av måltavla för att komma åt henne. Sivel fick alltså en relativt speciell och ensam uppväxt.

Schackmästaren Redigera

De bästa stunderna som Sivel minns från sin barndom är när en god vän till Nitana fick agera barnvakt åt flickebarnet när gillet fick "Jobb". Barnvakten var Nordländsk mästare i Schack och kallade sig Thenaxim af Pinne. Thenaxim hade alltid spännande bravader att berätta om och fick Sivel intresserad att vilja upptäcka världen. Han var dock mindre pedagogisk när det kom till att lära henne schack då han alltid vann.

Tonåren Redigera

Mycket förändrades efter att Thenaxim's Bortgång. Svarta Rosen och dess bossar fick mycket att göra, så Sivel passade på. Med en välplanerad flykt från gillet försvann hon ut i natten för att upptäcka vad Nordland har att erbjuda. Vissa säger sig ha stött på henne på äventyr, andra menar att hon är död.