FANDOM

Rubrik Kameltå

Titlar

Kapten af Privalls Armé

Sysselsättning

Äventyrande

Tillhörighet

Zharheim's Civ-tempel, Äventyrarnas Herrgård

Religion

Civ

Släkte

Faun

Land

Privall

Vapen

Frälsar staven

Kön

man

Anhöriga

Tarlak (far) Milira (Älskarinna), Nito Gemstone (Mästare), Petrus Ral Amid Del Como, Jonas af Bronsros, Vakha, Pungrök (Riddjur)

Rubrik Kameltå, även Kapten Rubrik av Privalls Armé, oäkta son till Tarlak, och lärling till Nito Gemstone, var en Faun född i Zharheim's Civ-tempel i Privall.

HistoriaRedigera

Efter att Nito kommit tillbaka från sina äventyr i Cir, så sattes Rubrik in som lärling till Nito.  Rubrik och Nito äventyrade tillsammans, där de bland annat återtog både Nésner och Raghna från Nixurak's demoner. Varpå Rubrik blev belönad med en flott herrgård, och en Kaptenstitel. Under ett senare äventyr i Vindheim så fick Rubrik beskåda sin mästare Nito dräpas av Alkemisten Robert's Hantlangare. När äventyrargruppen begravt Nito i skogen, och lämnat Vindheim anländer de till ett halvt återuppbyggdt Raghna. Rubrik träffar alv helaren Milira, på Värdshuset Demonbane. De två flyttade till äventyrarnas herrgård i Zharheim. Dock så hinner Rubrik och Melira umgås mycket innan nästa uppdrag påbörjas och då skiljas åt. Jonas af Bronsros, Landets general, ger gruppen uppdraget att hittar och eliminera artefaktmagikern Grumdur, som fått otroliga krafter av en demonisk ring. gruppen går ner i Katakomberna under Zharheim och möter Grumdur i en krypta. Striden inleds med att ett flertal avstånsvapen avfyrar kritiska skott mot Grumdur, men Grumdur fortsätter som han inte kände någon ting. Med sina demoniska krafter sprider Grumdur en löpeld i den trånga kryptan, och gruppen drabbas av panik. Rubrik känner att han måste göra något innan gruppen brinner inne, och går till attack mot Grumdur. Dock i stridens hetta så snubblar Rubrik någon meter framför Grumdur. Grumdur med sin tvåhandshammare krossar huvudet på Rubrik som bortom all räddning avlider.

EfterlivetRedigera

Rubrik vaknade upp på moln. Han sätter sig upp och kan se omkring sig, och vad han ser är en enorm borg ipå ett fjärran moln. Mellan molnen finns en regnbågsbro. Rubrik reser sig upp, men när han tar sitt första steg faller han genom molnet, ner i ett mörkt rum. I rummet sitter en välklädd man.

Mannen säger med en mörk röst: "Välkommen Rubrik."

"H-hej" svarar rubrik med darrig röst.

"Jag har ett erbjudande till dig", säger mannen: "jo, som du förstår har du dött, och när du väl har gått in i vallhall kan du aldrig komma tillbaka till dina vänner, och inte minst din älskade"

Rubrik nickar.

"Civ må ha förråt dig, men jag kan fortfarande låta dig leva. Det enda jag vill ha i gengäld är din själ"

Rubrik blir ilsken och säger: "Civ har inte förråt mig! Hur vågar du! Aldrig!"

Från taket kommer ljus, och Civ i sin egen höga person kommer ner och sträcker handen till Rubrik, som tar den och lyfts upp till molnen. Civ kysser Rubrik på pannan, och går hand i hand med Rubrik till Vallhalls portar.