FANDOM

Nixurak är en demonädling som blev inlåst i en urna av en privallisk kapten, då Nixurak försökte inta Thern år 455 NE.

Nixurak, Den Fysiska Världens TämjareRedigera

Nixurak påstods av andra demoner ha varit en psykisk kraft i sin hem-dimension. Dock så ska något ha förkropsligat kraften och dragit med honom till Alaria. I Alaria så löpte Nixurak amok, och inget kunde ens vidröra honom. Nixurak insåg att världen Alaria var till hälften psykisk, och andra hälften fysisk. Detta tog Nixurak till fördel och animerade alla stupade fiender för att strida åt honom. Nixurak reste från stad till stad och hans armé av odöda ökade. vid ett tillfälle så hade han kommit fram till staden Thern. Dock så var Thern inte vilken stad som helst. Inte ens en demonädlig kunde inta staden, men Nixurak hade inte brottom. hans odöda armé blev större än någonsin, då han animerade alla lik utanför muren. Therns situation var alvarlig. Då som det såg som mörkast ut så kom plötsligt hundratals armbostskyttar från Therns murar. Från berger runt Thern så kom tusentals Privalliska soldater, och från vägarna kom en batalion av soldater, ledda av Privalls general. En episk strid utspelade sig utanför Thern i 3 dagar, tills hela den odöda armén var borta. Nixurak stod ensam kvar vid Therns portar och såg på de tusentals soldater runt honom. Då han plötsligt öppnades 13 portaler och 13 demoner klev ut. Striden dröjde ännu längre, men inte till Privalls fördel. Demonerna var gjorde hårt motstånd, och dräpte hundratals soldater var.

Plötsligt kom en Privallisk kapten, som precis dräpt en av demonerna vid namn Nuyw'x, fram till Nixurak, och fångade honom i sin värja.

Kaptenen gick ut till ett tempel och fängslade Nixurak i en magisk urna, och låste urnan med sin värja.

De 13 Pashorna under NixurakRedigera

  • Avytux (dräpt vid den andra belägringen av Thern)
  • Chylax (dräpt under invasionen av Privall)
  • Fürew
  • Gewox (dräpt under återintagandet av Raghna)
  • Gengyrex (dräpt under återintagandet av Raghna)
  • Iav'yx (dräpt vid den andra belägringen av Thern)
  • Ixaw
  • Nuw'x (dräpt vid den andra belägringen av Thern)
  • Nexyr
  • Tyx 
  • Vyxraw (dräpt vid den andra belägringen av Thern)
  • Xick