FANDOM

Misa Isakova

Andra namn

Misa Isakova

Levnadsår

1300 NE-

Sysselsättning

Revolutionär

Släkte

Jachesch

Land

Kiros

Vapen

Rahnos Plym

Kön

Kvinna

Längd

158 centimeter

Vikt

55 kilo

Hårfärg

Lila

Ögonfärg

Mörkbrun

UtseendeRedigera

Misa är en jachesch även kallat för kattfolk. Hon är 158 centimeter lång och är till utseendet väldigt smal. Hon har stora mörkbruna ögon, rakt hår som går ner till axlarna och en liten mun med smala läppar. Någonting som utmärker Misa är hennes hår och päls som är lila, någonting som är väldigt ovanligt i Alaria. Hon har även en fjädertäckt rustning  och ett svärd i form av en stor fjäder .

BiografiRedigera

UppväxtRedigera

Misa Isakova, även kallad Misa Misa, växte upp med sin ensamstående moder Aleksi i byn Spesjz som ligger i nordöstra Kiros.

När Misa var 18 år gammal bråkade hon med Aleksi och det slutade med att Misa, mot sin moders vilja, flyttade ifrån det kalla och tysta Spesjz i ett försök att stilla den upptäckar- och äventyrarlust hon alltid känt av, samt för att slippa de förplikterser och det ansvar hon hade i sin hemstad.

Åren som äventyrare och revolutionärRedigera

Efter att Misa rest genom Kiros fann hon sin barndomskamrat Belaya Snöhjärta, samt Belayas äventyrargrupp. Hon anslöt sig snabbt till gruppen och de begav sig ut på en lång resa för att få ett stopp på inbördeskriget som pågick i Kiros och tillsammans stred de på rebellernas sida i flera stora slag.

På sitt första äventyr träffade hon en alkemist vid namn Feliks, efter att ha druckit en av hans drycker blev hon lila och gjord av gummi. Gummieffekten avtog efter några timmar men Misa var permanent lila efter händelsen.

Vid 20 års ålder blev Misa gravid med en förbipasserande ankman och hon fick senare fyra barn som var en blandning mellan ankfolk och kattfolk, det var två flickor och två pojkar. Flickorna hade ärvt sin moders lila päls och pojkarna hade vit päls. Hon lämnade barnen hos sin moder i Spesjz och fortsatte sedan sina äventyr då hon ville ge sina barn möjligheten att växa upp i ett rättvist och lugnt Kiros.

Under sin tid som äventyrare kände Misa ständigt av en magisk kraft som fanns inom henne, efter slaget om Gaván började hon utbilda sig till att bli en helare.