FANDOM

Meder Svavelsten

Andra namn

Svavelsten

Levnadsår

1288-1318

Sysselsättning

äventyrande

Religion

Thyrex

Släkte

Halvlängdsman

Land

Nordland

Vapen

Hjälmkrossare

Kön

man

Längd

79 Cm

Vikt

50 Kg

Hårfärg

Brun

Ögonfärg

Grå

Meder Svavelsten var en halvlängdsman född i Stenhamra i Nordland. Meder äventyrade en tid med äventyrararna Ghupp, och Alyx Af Liljan. Meder dog i passagen i striden mot en Kaosdemon. Meder spelades av Oliwer, och han hade 45 HP när han dog. Meder Svavelsten var Oliwers karaktär innan Tyko Treudd.

HistoriaRedigera

Meder träffade Alyx Af LiljanÄventyrarens bar i Stenhamra, och tillsammans gick de på äventyr. Självgode Meder försökte sig på att ragga på Alyx, med repliker som: "Du vet att du vill ha mig bönan". Vid ett tillfälle då äventyraren Ghupp anslöt sig till gruppen så muckade Meder gräl med honom. Meder blev arg, vilket han blir när han dricker alkohol. Ghupp gav honom en smäll så att han flög in i väggen på andra sidan rummet.

Meders sista äventyr var med en helt annan grupp. Meder var med på en gisslanräddning i Passagen. Gruppen lyckades rädda en dvärg i ett av tornen, men på hemresan mötte gruppen en Kaosdemon. Gruppen Stred tappert, men Meder stupade då demonen var i sin sista form. Meder dog 30 år gammal.