FANDOM

Malin Månpäls var en vargkvinna som levde i Vindheim i Privall, och smugglade varor in och ut i staden under Kurruptionens tid. Dock när äventyrargruppen som bestod av Nito, Petrus, och Rubric sprang från stadsvakten och kom till en återvändsgränd så hjälpte hon gruppen genom att dra upp dom på ett tak. Hon erbjöd husrum i staden, och hjälpte gruppen att skaffa alkemiska drycker, hos sin kompis Robert Alkemisten. Dock så ogillade äventyrarna Robert. Gruppen fick reda på att Pashan Nexyr av Nixurak, korrumperat staden, och bestämde sig för att hämta kungens armé. Petrus erbjöd Malin att färdas med dom, då det antagligen skulle bli en stor strid, men han ville inte att Robert skulle med. "Han kan lika gjärna dö" sa petrus. Malin var en nära vän till Robert, och tänkte inte ta det snacket från en fåfäng rävman. Gruppen ville ha hjälp att komma ut ur staden, och då tog Malin sin chans. Hon ledde gruppen in i tunnlarna under staden, där ett bakhåll väntade. Strupskärare smög sig bakom gruppen, men gruppen som var smått paranoid var berädda, och lyckades undvika en säker död. alla förutom Rubric, som var i sina egena tankar. Men trots sin dåliga ovana att drömma sig bort i hotfulla situationer så gav gudarna honom en ny chans. När hugget från en av strupskärarna  skulle skära upp hans halsartär så strålade ett ljus från honom och han var oskadad. Två Kralliga krigare på varsin sida av Robert stod i fronten. Situationen var tight, men Petrus kastade ut en flytande element jord som fick de två krigarna att ta avstånd. På distans kunde de två krigare och Robert se hur elementaren med ena handen tröck ner Malin til marken så att Nito kunde separera hennes huvud från hennes axlar.