FANDOM

Kapten Mersin

Andra namn

Frodsel (Efternamn)

Titlar

Kapten, Överste

Levnadsår

1283

Tillhörighet

Stadsvakten i Thern

Religion

okänt

Släkte

Människa

Land

Privall

Vapen

Mersin's Värja

Kön

man

Hårfärg

brunt

Ögonfärg

grön

Anhöriga

inga

Kapten Mersin var en kapten i Privall som även var besatt av en demon. Trots detta så märkte aldrig någon att han var bessat förän hans död.

Tidigt livRedigera

Mersin växte upp på en bondgård utanför Raghna. Men en dagnär Mersin var 12 år, så flög en enorm Röd drake och satte sig framför torpet. Draken sprutade eld omkring sig, och brände ner allt i sin väg. Mersins äldre bror gjömde mersin i en kista. Drog sitt svärd, och sprang ut för att försöka dräpa besten. Plötsligt så sprutades en eldkvast rakt genom dörröppningen till huset, och skulle precis till att fritera Mersin. Då kom en 20 Cm lång röd djävul kom fram från intet brevid Mersin, och eldkvasten vek sig bort från kistan han gjömde sig i.

Djävulen sa till den gråtande Mersin: "Jag kan rädda både din gård och familj, men det har sitt pris." Och räckte fram handen. Mersin tvekade först, men då draken vrålade så tog han djävulen i handen. Djävulen flinade och förvandlade sig till en värja i Mersins hand. Plötsligt hoppade Mersin ut ur kistan och sprang ut på gården. När sedan kungens Riddare red ut till gården såg dom Mersin stå triumferande på den dräpta draken, med värjan i handen.

 KaptenRedigera

Mersin togs med till Generalen av Privall. Generalen dubbade den 12 åriga pojken till kapten. den yngsta kaptenen i Privalls historia.