FANDOM

Astral
Astral ansikte
'

Levnadsår

Osäkert

Sysselsättning

Hovmagiker

År som regent

Osäkert

Styrda områden

Tyvaria

Tillhörighet

Esoldes garde, Marmorrådet Tidigare Reins länk

Släkte

Människa

Land

Skybryn

Vapen

Serein

Kön

Man

Längd

194 cm

Vikt

88 kg

Hårfärg

Vit, tidigare brun

Ögonfärg

Brinnade gulröd, tidigare blå

Anhöriga

Evyndra, lärling

Marco, före detta lärling, avliden

Astral är en mycket mäktig och något mystik magiker från Tyvaria. Ingen kan med säkerhet säga hans ålder, och själv uttalar han sig inte om den. Han grundade Marmorrådet och har sedan deras skapelse bekämpat Cernmark, sedan de uppkom på hans hemvärld Mezurnia vilket tvingade hela dimensionen att evakuera till Tyvaria.

BiografiRedigera

Mycket lite är känt om Astral då han inte talar om sitt liv ofta. Han är åtminstone hundratals år gammal, med säkerhet äldre än Tyvaria själv, och kan möjligen vara nästan lika gammal som själva världen Mezurnia

KrafterRedigera

Astral är känd som en otroligt mäktig magiker, som har återupplivat döda, påverkat vädret, skapat jordbävningar och andra naturkatastrofer, samt gjort andra saker som ligger utanför vanliga människors fattningsförmåga, såsom Återställningsbesvärjelsen, vilken återskapade Tyvaria från att ha varit en död värld i hundratusentals år till en bebolig och fruktsam dimension. De äldre medlemmarna av Marmorrådet hävdar att Astral "var en svärdsman av gudars like" i sin ungdom. Han brukar dock inte bära något svärd. Hans styrka som magiker ligger i en nästan outtömlig psykisk förmåga och enorm reservoar av starka, bortglömda, praktiska och förbjudna magier. De andra krafterna han har som inte är relaterade till svärdskonst eller magi är hög intelligens, övernaturliga reflexer, samt en vilja av järn.

Nekrogenesis

En av de första magierna Astral lärde sig i sin ungdom och som skulle komma att bli hans signatur i Ödeskrigen. Magin föruttnar alla utom magikern, levande eller död, inom ett område och skadar deras sinnen. Alla som överlever får sedan uppleva fasan av att se alla avlidna resa sig under magikerns kontroll.

Arkansmide

Astral kan skapa föremål av ett glaslikt material, men mycket hårdare, vilket absorberar kraften av attacker på ett unikt sätt. Dessa rustningar används av många av de äventyrare som hjälpt honom.

Vålnadsskrik

Åkallar tusentals spöken, vars skrik pulveriserar sinnet på den som hör dem på en bråkdels sekund och lämnar dem krampande i hjärtattacker eller får dem att fly i terror.